Türk dizileri, sinemaları, yapımları, TV şovları, cümbüş içerikleri, Fransız Rivierası’nın en tanınan kentlerinden Cannes’da düzenlenen memleketler arası üretim ve cümbüş içerik fuarı MIPCOM’a katılan alıcıların beğenisine sunuldu.
MIPCOM’a iştirak sağlayan satıcı ve üreticiler, bölümün en uygun alıcıları ve finansörleriyle tanışma, programlarını büyük alıcılara tanıtma imkanı buluyor.
17-20 Ekim’de açık kalacak fuara, İstanbul Ticaret Odası İTO’nun ulusal iştirak tertibi ile Türkiye’den 20 firma dahil olurken, 13 şirket ise ferdî stantlarıyla katılıyor.
Fuara çevrim içi katılan Avdagiç, gazetecilere yaptığı açıklamada, MIPCOM’un içerik sanayisini şekillendiren trendleri yakalamak için ülkü bir merkez olduğunu vurgulayarak, “Yapımcılarımız, TV platformlarımız, telif ve çeviri şirketlerimiz MIPCOM’da iş irtibatlarını geliştirmek için yanlışsız imkanları bulacak. Fuardan yeni dizi satışları, ortak üretim mutabakatları için döneceklerine eminiz” diye konuştu.
150 ÜLKEDE 100’E YAKIN TÜRK DİZİSİ YAYINDA
100’e yakın Türk dizisinin, dünyada en az 150 ülkede oynadığını belirten Avdagiç, “Dizi fiyatları pandemiden etkilendi. Pandemi öncesinde güzel bir Türk dizisinin bir kısmının dünya satışlarının toplamı 650 bin doları bulurken, artık kısım başı toplam hasılat 350-400 bin dolar düzeyinde. Fakat satış adetlerimiz süratle artıyor” sözlerini kullandı.
Avdagiç, dizi ihracatı sayılarına ait bir soru üzerine, “Doğrusu şu kadar ülkeye, şu bedelle diziler sattık üzere bir kayıt yok. Beyannameye bağlı bir ihracat olmadığı için sağlıklı istatistik tutulmuyor. Lakin bizim üretimci firmalarımızdan aldığımız geri bildirimlere bakınca, bu yıl dizi ihracatında 600 milyon dolar geçeceğimizi öngörüyoruz” değerlendirmesini yaptı.